UN ESPACIO LÚDICO-FORMATIVO PARA EL DESARROLLO COGNITIVO DE NIÑOS DE MADRES UNIVERSITARIAS.
UN ESPACIO LÚDICO-FORMATIVO PARA EL DESARROLLO COGNITIVO DE NIÑOS DE MADRES UNIVERSITARIAS.
No Thumbnail Available
Authors
MACIAS PINCAY, ANA KAREN
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Tutor
Co-Tutor
Publisher
Universidad Técnica de Manabí
Campo Amplio
Campo Espec�fico
Num. P�ginas
Date
2019
Abstract
The provision of a recreational-training space is to encourage early education for children, in the case of children of university mothers; It will enhance cognitive skills, such as attention, multisensory, language, learning, memory and concentration, among others, as well as the professional care that the child can receive, the physical and emotional security that the space provides The child as well as the mother will have a substantial contribution, in addition to the cognitive stimulation that is offered in the center. In a survey carried out to the university mothers of the Faculty of Humanistic and Social Sciences of the Technical University of Manabí, whose population is of 154 mothers students, distributed in: Clinical Psychology (65), Librarianship (35), Social Work (38) and Executive Secretariat (16) with an age of between 19 to 32 years, the results denote the need for a playful and formative center for the children of university mothers.
Description
El dotar un espacio lúdico-formativo es fomentar la enseñanza temprana para los niños, en el caso de los niños de madres universitarias; permitirá potenciar habilidades cognitivas, tales como: la atención, la multisensorial, el lenguaje, el aprendizaje, la memoria y la concentración, entre otras, además el cuidado profesional que puede recibir el niño, la seguridad física y emocional que el espacio le aporte tanto al niño como a la madre tendrá un aporte sustancial, sumado a la estimulación cognitiva que se le brinde en el centro. En una encuesta realizada a las madres universitarias de la Facultad de Ciencias Humanísticas y Sociales de la Universidad Técnica de Manabí, cuya población es de 154 madres estudiantes, repartidas en: Psicología Clínica (65), Bibliotecología (35), Trabajo Social (38) y Secretariado Ejecutivo (16) con una edad de entre 19 a 32 años, los resultados nos denotan la necesidad de un centro lúdico- formativo para los hijos de madres universitarias.
Keywords
Espacio lúdico,
desarrollo cognitivo,
operaciones concretas