LAS LEYENDAS Y SU INCIDENCIA EN EL APRENDIZAJE DE LENGUA Y LITERATURA DE LOS ESTUDIANTES DE OCTAVO AÑO DE EDUCACIÓN BÁSICA DE LA UNIDAD EDUCATIVA NACIONES UNIDAS, DURANTE EL AÑO 2017.

No Thumbnail Available
Authors
GARCÍA MORANTE, LUIS HUMBERTO
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Tutor
Co-Tutor
Publisher
Universidad Técnica de Manabí
Campo Amplio
Campo Espec�fico
Num. P�ginas
Date
2017
Abstract
It is necessary to insist on the importance of the application of legends as tools that should facilitate the learning in the area of Language and Literature, in turn the literary texts like the legends are an excellent portfolio of materials that reach across the reading and of listening widely, varied and wealth-producingly linguistically culturally together with other valid knowledge, information and references to the linguistic - communicative formation of the learning of the estudiantes. Sera a support and reflection of the linguistic uses in his basic functions of interrelationship in the learning of the area of Language and Literature. With it indicates the methodological, procedural and practical space that the legends can occupy as literary materials they are a renewed vision of his presence in the curriculum of language and literature and in the classroom. For knowledge of the project it has been structured based on the following chapters to developing: CHAPTER I: Where there develops the problem, exposition of the problem, formulation of the problem, aims and justification CHAPTER II: There develops the theoretical part, which will develop the independent and independent variable by means of the analysis and the recovery of information of different bibliographical sources. CHAPTER III: It consists of the methodological part, research design, techniques and instruments, population and sample, as well as the operationalization of the variables. On having carried out this project it will be achieved to expire with the following chapters: CHAPTER IV: They present the results, analysis and interpretation of the same ones. CHAPTER V: It consists of the conclusions and recommendations, stocks in the information acquired by means of the methods and technologies used in the process, in turn the bibliographical modals and the annexes of each one of the realized activities.
Description
Es necesario insistir en la importancia de la aplicación de leyendas como herramientas que faciliten el aprendizaje en el área de Lengua y Literatura, a su vez los textos literarios como las leyendas son una excelente cartera de materiales que aportan a través de la lectura y de escuchar un amplio, variado y enriquecedor lingüístico cultural junto con otros conocimientos, datos y referencias válidos para la formación lingüístico- comunicativa del aprendizaje del estudiantes. Sera un soporte y reflejo de los usos lingüísticos en sus funciones básicas de interrelación en el aprendizaje del área de Lengua y Literatura. Con ello señala el espacio metodológico, procedimental y práctico que pueden ocupar las leyendas como materiales literarios son una renovada visión de su presencia en el currículum de lengua y literatura y en el aula. Para conocimiento del proyecto se ha estructurado basado en los siguientes capítulos a desarrollar: CAPITULO I: Donde se desarrolla el problema, planteamiento del problema, formulación del problema, objetivos y justificación. CAPÍTULO II: Se desarrolla la parte teórica, que se desarrollará la variable independiente e independiente mediante el análisis y la recuperación de información de diferentes fuentes bibliográficas. CAPÍTULO III: Consta de la parte metodológica, diseño de la investigación, técnicas e instrumentos, población y muestra, así como la operacionalización de la variables. Al llevar a cabo este proyecto se logrará cumplir con los siguientes capítulos: CAPÍTULO IV: Se presentan los resultados, análisis e interpretación de los mismos. CAPÍTULO V: Consta de las conclusiones y recomendaciones, basada en la información adquirida mediante los métodos y técnicas utilizadas en el proceso, a su vez los referentes bibliográficos y los anexos de cada una de las actividades realizadas.
Keywords
Lengua y Literatura., formación lingüístico- comunicativa, aprendizaje
Citation
Enlace revista