Plan de mejora para el proceso de comercialización de camarón
Plan de mejora para el proceso de comercialización de camarón
No Thumbnail Available
Authors
Barcia Intriago, Jaime Alexander
Chavez Muñoz, Jhon Anthony
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Tutor
Co-Tutor
Publisher
Universidad Técnica de Manabí
Campo Amplio
Campo Espec�fico
Num. P�ginas
Date
2024
Abstract
The Ecuadorian company in which the following degree work was carried out has its
administrative and commercial headquarters in Portoviejo, but its production plant is located in
the coastal part of the country, in the province of Manabí, where it began operating 15 years ago.
years.
One of the problems that always affects the company that sells this product is the strong
competition that exists in the market that can be companies from the country or abroad, one of the
problems that worsens the situation is what the country is experiencing in recent times. years that
would affect the marketing of this product.
The administrators are concerned about the situations in the country and the competition
that the company has, since they seek to improve the commercialization of shrimp so that the
product has better quality and good use of its logistics and marketing.
Where necessary data was re-collected through interview and SWOT analysis where the
methods of internal and external factors were used, a crossing strategy was carried out to find a
solution in that analysis, a situational analysis was written and thus look for the problems that exist.
company for improvement in the field of marketing
In this way, the research reflects in the proposal an improvement plan that benefits and a
marketing mix strategy that would help improve marketing and directly the company, thanks to
this we conclude that the proposal would help in the entire field and thus be able to compete. with
the other companies.
Description
La compañía ecuatoriana en la que se llevó a cabo el siguiente trabajo de titulación tiene
su sede administrativa y comercial en Portoviejo, pero su planta de producción se encuentra en la
parte costera del país, en la provincia de Manabí, donde comenzó a operar hace 15 años.
Uno de los problemas que siempre afecta a la empresa que comercializa este producto son
la fuerte competencia que hay en el mercado que puede ser empresa del país como del exterior,
unos del problema que empeora la situación es lo que está viviendo el país en esto últimos años
que afectaría la comercialización de este producto.
Los administradores están preocupados por las situaciones del país y la competencia que
tiene la empresa, ya que buscan mejorar la comercialización del camarón y así el producto tenga
una mejora calidad y un buen uso de sus logísticas y el marketing.
Donde se relectos datos necesario mediante entrevista y el análisis de FODA donde se usó
los métodos de los factores interno y externo se una realizó estrategia de cruce para buscar una
solución en ese análisis, se redactó un análisis situacional y así buscar los problemas que exista la
empresa para mejora en el campo de la comercialización
De esta manera, la investigación refleja en la propuesta un plan de mejora que beneficia y
una estrategia de marketing mix que ayudaría mejorar en la comercialización y directamente a la
empresa, gracia a esto concluimos que la propuesta ayudaría en todo el campo y así llegar competir
con las demás empresas
Keywords
PRODUCCIÓN,
COMERCIALIZACIÓN,
CAMARÓN,
EXPORTACIÓN