Plan de mejora para el proceso de comercialización de camarón

No Thumbnail Available
Authors
Barcia Intriago, Jaime Alexander
Chavez Muñoz, Jhon Anthony
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Tutor
Co-Tutor
Publisher
Universidad Técnica de Manabí
Campo Amplio
Campo Espec�fico
Num. P�ginas
Date
2024
Abstract
The Ecuadorian company in which the following degree work was carried out has its administrative and commercial headquarters in Portoviejo, but its production plant is located in the coastal part of the country, in the province of Manabí, where it began operating 15 years ago. years. One of the problems that always affects the company that sells this product is the strong competition that exists in the market that can be companies from the country or abroad, one of the problems that worsens the situation is what the country is experiencing in recent times. years that would affect the marketing of this product. The administrators are concerned about the situations in the country and the competition that the company has, since they seek to improve the commercialization of shrimp so that the product has better quality and good use of its logistics and marketing. Where necessary data was re-collected through interview and SWOT analysis where the methods of internal and external factors were used, a crossing strategy was carried out to find a solution in that analysis, a situational analysis was written and thus look for the problems that exist. company for improvement in the field of marketing In this way, the research reflects in the proposal an improvement plan that benefits and a marketing mix strategy that would help improve marketing and directly the company, thanks to this we conclude that the proposal would help in the entire field and thus be able to compete. with the other companies.
Description
La compañía ecuatoriana en la que se llevó a cabo el siguiente trabajo de titulación tiene su sede administrativa y comercial en Portoviejo, pero su planta de producción se encuentra en la parte costera del país, en la provincia de Manabí, donde comenzó a operar hace 15 años. Uno de los problemas que siempre afecta a la empresa que comercializa este producto son la fuerte competencia que hay en el mercado que puede ser empresa del país como del exterior, unos del problema que empeora la situación es lo que está viviendo el país en esto últimos años que afectaría la comercialización de este producto. Los administradores están preocupados por las situaciones del país y la competencia que tiene la empresa, ya que buscan mejorar la comercialización del camarón y así el producto tenga una mejora calidad y un buen uso de sus logísticas y el marketing. Donde se relectos datos necesario mediante entrevista y el análisis de FODA donde se usó los métodos de los factores interno y externo se una realizó estrategia de cruce para buscar una solución en ese análisis, se redactó un análisis situacional y así buscar los problemas que exista la empresa para mejora en el campo de la comercialización De esta manera, la investigación refleja en la propuesta un plan de mejora que beneficia y una estrategia de marketing mix que ayudaría mejorar en la comercialización y directamente a la empresa, gracia a esto concluimos que la propuesta ayudaría en todo el campo y así llegar competir con las demás empresas
Keywords
PRODUCCIÓN, COMERCIALIZACIÓN, CAMARÓN, EXPORTACIÓN
Citation
Enlace revista